دفتر مطالعات نگاه(نهادگفتمان آینده )

نما

اینترنت به بزرگ ترین و از قرار معلوم مهم ترین پدیده اجتماعی جهان تبدیل شده است. این پدیده محل تلاقی میلیون ها ـ نه، میلیاردها ـ صفحه، کوچه و دهکده های مستقل است که در آنها شما می توانید دقیقاً هرکسی را که روی زمین زندگی می کند، پیدا و سپس با او ملاقات و کار کنید.
این گزارش نشان می‌دهد که درآمد جهانی صنعت بازی‌های ویدئویی در سال 2015 برابر 5/ 91 میلیارد دلار است. این بررسی همچنین نشان می‌دهد که تنها 20 کشور برتر جهان در صنعت بازی‌های ویدئویی، 8/ 90 درصد از درآمد حاصل از این صنعت را در اختیار خودگرفته‌اند. ب
بشر امروز، تحت تاثیر مختصات عصر مدرن، زندگی اش را به دوبخش رسمی(کار) و غیررسمی(تفریح) تفکیک کرده است، افزود: حجم ساعات کار بالا و جدی شدن تفریحات و سرگرمی ها جهت جبران خستگی های ناشی از کار روزمره، از بشر امروز یک انسان تک ساحتی ساخته
به گزارش یورونیوز، نتایج مطالعه مشترک وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری و موسسه گردشگری دولتی کره جنوبی که روز دوشنبه منتشر شده حاکی از این است که موفقیت اخیر گروه بی‌تی‌اس موجب تزریق ۱.۷ تریلیون وون (۱.۴۳ میلیارد دلار) به فعالیت‌های اقتصادی این کشور خواهد شد و نزدیک هشت هزار فرصت شغل جدید ایجاد خواهد کرد.
شرکت سگا، واقع در شیناگاوای توکیو، یک توسعه دهنده و ناشر چند ملیتی بازی های ویدئویی ژاپنی است. همچنین، Sega of America و Sega Europe، که پروژه های خارجی این شرکت را بر عهده دارند
ما شاهد موج گسترده ای از تبلیغات تجاری منتشر شده در رسانه های جمعی هستیم. این تبلیغات که نتیجه سیطره فرهنگ تجاری بر جامعه ماست، در این روزها آنچنان مصرف گرایی را با عبادت درمی آمیزند که حتی مسیحیان معتقد به انجیل هم دچار تناقض فکری شده اند.
به رغم آنکه رفتارهای جنسی در رسانه های جمعی به تصویر کشیده می شود، اما به ندرت شاهد بررسی جدی عواقب و پیامدهای آن در جامعه هستیم.